Live beim Präsenzseminar dabei sein

info@protranet.de
0800 3400311

Understanding Cisco Collaboration Foundations

Cisco Kurs
4,6 (15 Bewertungen)


Zielgruppe

Students preparing to take the CCNP Collaboration certification
Network administrators
Network engineers
Systems engineers

Seminarziele

After taking this course, you should be able to:
Define collaboration and describe the main purpose of key devices in a Cisco collaboration on-premise, hybrid, and cloud deployment model
Configure and modify required parameters in Cisco Unified Communications Manager (CM) including service activation, enterprise parameters, CM groups, time settings, and device pool
Deploy and troubleshoot IP phones via auto registration and manual configuration within Cisco Unified CM
Describe the call setup and teardown process for a SIP device including codec negotiation using Session Description Protocol (SDP) and media channel setup
Manage Cisco Unified CM user accounts (local and via Lightweight Directory Access Protocol [LDAP]) including the role/group, service profile, UC service, and credential policy
Configure dial plan elements within a single site Cisco Unified CM deployment including Route Groups, Local Route Group, Route Lists, Route Patterns, Translation Patterns, Transforms, SIP Trunks, and SIP Route Patterns
Configure Class of Control on Cisco Unified CM to control which devices and lines have access to services
Configure Cisco Unified CM for Cisco Jabber and implement common endpoint features including call park, softkeys, shared lines, and pickup groups
Deploy a simple SIP dial plan on a Cisco Integrated Service Routers (ISR) gateway to enable access to the PSTN network
Manage Cisco UCM access to media resources available within Cisco UCM and Cisco ISR gateways
Describe tools for reporting and maintenance including Unified Reports, Cisco Real-Time Monitoring Tool (RTMT), Disaster Recovery System (DRS), and Call Detail Records (CDRs) within Cisco Unified CM
Describe additional considerations for deploying video endpoints in Cisco Unified CM
Describe the integration of Cisco Unity® with Cisco Unified CM and the default call handler

Vorkenntnisse

This course is intended to be an entry-level course. There are no specific prerequisite Cisco courses; however, the following skills are required:
Internet web browser usability knowledge and general computer usage
Knowledge of Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS®) command line

Schulungsinhalt

The Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) 1.0 course gives you the skills and knowledge needed to administer and support a simple, single-site Cisco® Unified Communications Manager (CM) solution with Session Initiation Protocol (SIP) gateway. The course covers initial parameters, management of devices including phones and video endpoints, management of users, and management of media resources, as well as Cisco Unified Communications solutions maintenance and troubleshooting tools. In addition, you will learn the basics of SIP dial plans including connectivity to Public Switched Telephone Network (PSTN) services, and how to use class-of-service capabilities.

This course provides the fundamental knowledge needed to take CCNP® Collaboration certification courses. It also serves as entry-level training for newcomers to Cisco on-premise collaboration technologies.

Preis Präsenzseminar/FLEXINAR®: 3190.00 € (3 796,00 € inkl. 19% MwSt.)
LIVEINAR®: 2552 € (3 037,00 € inkl. 19% MwSt.)
Individual Training: Preis auf Anfrage
Inhouse Training: Preis auf Anfrage
Bei Seminaren, die noch bis zum 31.12.2020 stattfinden, wird der aktuell reduzierte Mehrwertsteuersatz von 16 Prozent bei der Rechnungsstelle automatisch berücksichtigt.

Seminardauer 5 Tage

Termine 30.11.2020,25.01.2021,15.02.2021,22.03.2021,12.04.2021,17.05.2021,28.06.2021,12.07.2021,23.08.2021,27.09.2021,18.10.2021,29.11.2021,13.12.2021



E-Mail: beratung@protranet.de
Telefon: 0800 3400311

Buchbar als Firmentraining oder offenes Training an allen Seminarorten!

Einladung für Sie persönlich

Sie sind herzlich eingeladen, sich vor Ort vom angenehmen Schulungsambiente zu überzeugen. Wenn Sie es wünschen, können wir dann Ihre Problemstellungen und Schwerpunkte für Ihr Training im Detail besprechen. Zur Besuchsanmeldung schicken Sie uns einfach eine Mail an beratung@protranet.de.

Beratungsgespräch

Die Beratung vor dem Training ist das A und O, um Ihr persönliches Seminarziel sicherzustellen. Denn Sie haben ein klares Ziel: Das Erlernte muss Ihnen im Arbeitsalltag wirklich helfen!

Wir haben auch ein Ziel:
Die Trainings-Inhalte und Schwerpunkte sind so konzipiert, dass sie genau zu Ihren Anforderungen passen. Genau zu Ihrem Unternehmen. Genau zu Ihrer Zertifizierung.

Alles, was es dazu braucht: Das vorherige Beratungsgespräch, um Ihre Schwerpunkte und spezifischen Problemstellungen festzuhalten.

Die schnelle Beratung Understanding Cisco Collaboration Foundations – Per Mail vom Spezialisten: Die Variante für alle, die sofort Unterstützung benötigen. Mehr …

Und so können Sie uns erreichen:
E-Mail: beratung@protranet.de
Telefon: 0800 3400311

Übersicht

Anmeldung Understanding Cisco Collaboration Foundations

Kursnummer: CLFNDU, 5 Tage



Live dabei sein -
Jetzt buchen!


Beratungs-Zentrale
Tel.: 0800 3400311 (Freecall)
Fax.: 0800 3400311 33 (Freecall)
beratung@protranet.de